8-asis DJJ organizacijos Ju-Jutsu seminaras pareigūnams ir kariams

2012 m. spalio 19–21 d., Uelzenas (Vokietija)

Jau trečias ruduo klubui Gintis tampa išskirtiniu – dalis klubo narių rugsėjį ir spalį dalyvauja puikiuose seminaruose Lenkijoje ir Vokietijoje. Jei Lenkijos seminaras išsiskiria kovos menų stilių įvairove ir draugiška aplinka, tai seminaras Vokietijoje pasižymi išskirtiniu profesionaliu ir įvairiapusišku požiūriu į specialųjį pareigūno ir kario parengimą. Taigi, šį spalį jau trečią kartą vykome į Vokietijos Ju-Jutsu organizacijos rengiamą seminarą policijai, justicijai (tai analogas mūsų Viešojo saugumo tarnybos), muitinei ir kariuomenei.

« 3 »

Daugiau nuotraukų

Kelionė į seminarą ir atgal tapo žavia atrakcija

Keliavimo būdo pokyčius nulėmė naujoji seminaro vieta. Jei ankstesnius dvejus metus vykdami į netoli Berlyno esantį Blumbergo – Ahrensfeldo mokymo centrą rinkdavomės naktinę kelionę automobiliu, tai šį sykį, užsiėmimų vietai pasistūmėjus dar bene 500 km į šalies gilumą, išbandėme kelionės keltu ypatumus. Kelionės ritmą teko vėl atrasti naujai – ankstesniais kartais į seminarą išvažiuodavome ketvirtadienį vakarop ir sugrįždavome pirmadienį paryčiais, tai pasirinkę kelionę keltu jau trečiadienį pirmoje dienos pusėje pajudėjome link Klaipėdos. Klaipėdoje sėdome į Kylį plaukiantį keltą ir beveik 22 valandas atsidavėme bangų šėlsmui (beje, jūra buvo labai draugiška ir supo mus tik švelniu ritmu). Jausmas mūsų ketveriukei – Egidijui, Dariui, Milanai ir man – buvo maloniai keistas: viskas vyksta savaime, niekuo nereikia rūpintis, nereikia nuolat stebėti kelio ir automobilio prietaisų rodmenų, o belieka tik atsipūtus grožėtis vaizdais nuo kelto denio arba išsidrėbus kajutėje mėgautis švelniu bangų supimu. Tad taip ir elgėmės: dieną gėrėjomės jūros platybėmis, praplaukiančiais laivais, tolumoje mojančiomis vėjo jėgainėmis, o naktį – švyturių, vandenyje plūduriuojančių įvairių navigacinių įrenginių, horizonte matomomis laivų šviesomis. Kasdienybėje, ko gero, ne kartą esame palydėję saulę vakare į jūrą, o šį sykį pasimėgavome ir atvirkščiu reginiu – iš jūros patekančia saule. Pasiekę Kylį, dar negalėjome pasidžiaugti galutiniu kelionės tikslu: policijos mokymo centras Uelzene nutolęs nuo Kylio dar bemaž už 200 km, tad pas budinčiuosius Uelzeno policininkus pasibeldėme jau ketvirtadienio vakarą.

Kelionė į namus vyko atvirkščiu veidrodiniu būdu: ankstų pirmadienio rytą atsisveikinome su Uelzenu ir automobiliu pasukome į Kylį, apie pietus sėdome į keltą, beveik parą laiko svaigome nuo jūros platybių, antradienį išsilaipinome Klaipėdoje ir į dienos pabaigą pasiekėme Vilnių.

Puikios mokymo bazės

Tiek Blumberge, tiek Uelzene policijos mokymo centrai yra įrengti buvusiose karinėse bazėse. Tai, kad karinės bazės ne tik išsaugotos, bet ir puikiai sutvarkytos, modernizuotos ir pritaikytos: įrengtos puikios sporto salės, stadionai, specialios imtynių salės, maitinimo įstaigos, 2-3-viečiai kambariai kursantams, garažai, administracinės patalpos, malūnsparnių nusileidimo aikštelės ir dar begalė įvairiausių pastatų, į kuriuos nebuvome įkišę nosies, džiugino mūsų akis ir protus. Pasak vokiečių, tokių mokymo centrų savo šalyje jie turi 16, tad ir šis seminaras viename mokymo centre vyksta tik dvejus metus, o trečiaisiais jau keliamasi į kitą mokymo centrą. Uelzene gyvenamosiose patalpose labiau išlikusi kariška dvasia – jūriniuose konteineriuose įrengtuose triviečiuose kambariuose viena iš dviejų lovų buvo dviaukštė, minimaliai baldų, tualetai ir dušai bendri, koridoriaus gale. Tačiau viskas įrengta šiuolaikiškai ir tvarkingai.

Besimokančiųjų gausa

Prieš du metus pirmą kartą dalyvaudami seminare ir pamatę didelį būrį pareigūnų, pamanėme, kad jie tikriausiai yra atvykę į įvairiausius mokymo centre vykstančius kursus. Tačiau buvome nustebinti – visi jie sugužėjo į spec. parengimo seminaro atidarymą. Tuomet buvo daugiau nei 250 dalyvių, o šiemet – jau virš 300. Užsieniečių – tik keletas: šiemet buvome mes 4 lietuviai ir 3 ukrainiečiai, visi kiti – Vokietijos pareigūnai. Gal bene pusė jų – tie patys, jau ankstesniais metais matyti veidai. Tad peršasi tik vienintelė mintis – kolegos vokiečiai specialiajam parengimui skiria nuolatinį dėmesį ir pareigūnai sistemingai ir aktyviai mokosi. Beje, tomis pačiomis sąlygomis su kolegomis vyrais aktyviai dalyvauja ir pareigūnės moterys. Ir negaliu nepastebėti, kad koviniai veiksmai, specialiosios priemonės, ginklai dalyvavusioms vokiečių pareigūnėms nėra kažkas tai nežinomo – jos dirbo profesionaliai!

Temų įvairovė

Tris dienas vykstantis seminaras pasižymi temų gausa ir įvairove. Kiekvieną užsiėmimą mokymų dalyvis gali rinktis iš 8-10 siūlomų temų, tad kiekvienas turi galimybes pasirinkti aktualiausias jo tarnybos specifikai ar tiesiog mėgstamas temas. Įvairovė milžiniška: šaudyba, įkaitų išlaisvinimas, patalpų apžiūra, sulaikymas, kova su ginkluotu ar beginkliu užpuoliku, specialiųjų priemonių ir tarnybinių ginklų panaudojimas, priverstinis pažeidėjo išlaipinimas iš transporto priemonės ir t.t. Deja, apsilankyti visuose siūlomuose užsiėmimuose nėra fizinių galimybių. Per vieną pilną darbo dieną ir du pusdienius vyksta devyni po pusantros valandos besitęsiantys užsiėmimai, o skirtingų nesikartojančių temų – daugiau nei 40, tad užtektų penkerių metų seminarams. Todėl dažnai atsidurdavome situacijose kai tuo pačiu metu vykdavo kelios mus dominančios temos, o rinktis turėdavome vienintelę. Strategavome, ieškojome besikartojančių temų, maksimalių galimybių pasitobulinti mums aktualiose srityse. Šiais metais vėl prakaitavome Krav Magos užsiėmime, mokėmės pistoleto panaudojimo būdų maksimaliai artimoje kovoje, gynybos veiksmų nuo atakų peiliu, peilio panaudojimo subtilybių grumtynėse artimoje kovoje (tiek stovėsenoje, tiek parteryje), teleskopinės lazdos panaudojimo principų įvairiose situacijose, pažeidėjo išlaipinimo iš sunkvežimio būdų, susipažinome su JAV policijos pareigūnų taktikos pradmenimis. Taip pat turėjome galimybę pamatyti specialiosios aprangos bei ekipuotės naujovių pavyzdžius. Na, o didžiausias netikėtumas, į kurį patekome pilnai neiššifravę užsiėmimo turinio – buvo gynyba nuo užpuolikų pagal rusišką kovos stilių SISTEMA (reikia prisipažinti, kad čia pasilinksminome gerai!).

Tendencijos

pažeidėju. Kadangi visos temos reitinguojamos pagal dalyvavusių jose skaičių, darytina išvada, kad, pjaunančių-duriančiųjų įrankių naudojimas gatvių konfliktuose, deja, tampa niūria realybe. Kolegos užsieniečiai patvirtina, kad ES, Šentgeno taisyklės, palengvinančios prekių ir keleivių judėjimą, deja, palengvino ir linkusių nusikalsti migraciją, tad pareigūnams vis dažniau tenka susidurti su pasipriešinimu.

Ko vertėtų pasimokyti?

Visų pirma tai, kad specialusis pareigūno ar kario rengimas yra SPECIALUSIS RENGIMAS ir negalima jo pakeisti futbolo, krepšinio ar kažkurio kito sporto užsiėmimais. Antra – tai pastovaus ir sistemingo dėmesio mokymams (tai atspindi ir dalyvaujančių gausa, ir kiekvieno pareigūno aprūpinimas mokymams reikiamomis priemonėmis). Trečia – tai užsiėmimų profesionalumo: seminaras pasižymi specialiųjų temų gausa ir įvairove, profesionaliais instruktoriais. Ketvirta – tai tarnybų bendradarbiavimo. Nors seminarai vyksta policijos mokymo centruose, daugumą dalyvių sudaro policininkai, bet matomi ir kitų tarnybų – justicijos, muitinės, kariuomenės atstovai. Beje, bendradarbiaujama ir su visuomeninėmis organizacijomis – pirmuoju smuiku organizuojant ir pravedant šiuos seminarus groja vokiečių Ju-jutsu organizacija!